Sunday, May 8, 2011

bz momma


tajuk gempak cam aku ni ibu bekerjaya kan..

tp percaya lah..ibu sepenuh masa di rumah 100kali lbh bz dr ibu bekerjaya..

nape aku ckp camtu??


sebab aku ni ha nk qada' hajat besau pon xdan taoo..buat tgh mengqada' hajat, baby nangis..harus la cpt2 basuh ape yg patot..

at least ibu bekerjaya xde sape nk kacau korng dlm toilet kn..kecuali ade org len nk gune toilet tu la..

rutin harian aku mmg dh berbeza dr sebelum ni..bangun pon dh awal **sejuk pewot mak aku dengau ni kn**..sbb dulu selagi x kol seploh jgn harap nk turun kaki dr katil..kuikuikui..

padan muke ekau..


bagun kol enam,smayang subuh trs gi dapur bersih2 pape yg patot..basuh baju, sidai baju..tehegeh sket siap la kalo anak dh menguek..mmg tebengkalai la segale keje..

siap kan breakfast chek dol haruuss la..

bile aishah qaisara dh bgn, mandikan de, siapkan de sume bagai...

bagi susu, tido kn balik..

tp ingat senang2 de nk tido ke..huahuahu..kena dok dodoi, timang..

tp taim ni la aku curik2 tido jap..chek dol pon dh gi keje..

anak aku tido jek,bekejor siapkn bahan utk masak tengahari..

buat keje harus la pelan2 jgn kuar bunyik..


kang wat nye kuali jatuh, yg dlm bilik tu pon tekejut abes aku..

pesyen si aishah qaisara ni pulak siang xnak tido..

de akan start tido nyenyak lps mandi petang smpai la besok subuh..


haaa..tak terhandle aku kalo siang..

sbb kejap2 de akn jage menguek mintak aku pon tido seblah de

**mandai jek ckp anak yg mintak tido kn.padahal mmg mama ni yg nk tido seblah anak**

kadang2 masak tenghari pon tak siap lg bile chek dol balik kol 12 tu..

tp bile chek dol ade aku bole la wat keje ngn senang ati skek..

de leh temankn anak..

lepas mkn tengahari bole la relex jap..

tp tade makne nye nk relax..baby aku merengek..ade jek xkena kalo siang..

tido setengah jam pastu jage..

tp bile malam lps de tido br la bole benafas..

taim tu la nk lipat baju, rendam baju..

kalo cite kt sini mmg xhabes lima ari lima malam..

tido pon kol doblas gak..

sape kate surirumah tido awal..sbb selagi keje rumah xsiap xkan nk tido..


disebalik sume cite yg memenatkan ni aku puas


dan xsabar nk bgn pagi tiap2 hari..


sebab ni...









sape dapat nafikan ketenangan bile tgk muke setenang die???


loves u so much Aishah Qaisara

No comments: