Friday, November 25, 2011

**edited**









L.O.V.E






ok tak tau nk letak tajuk ape sebab mmg kali ni akn merapu xtentu hala..al maklum dh brape lame xbukak blog ni pon aku tak tau..td nk log in pon kena dua tiga kali try password..parahh dh blog aku ni..


well, nk cite trip kitorang family day kt Goald Coast dulu la..second time kt Australia tade la nervous sgt sbb dh dpt agak diorang nyer culture, public transport and so on..aku pon tak tau nape pilih gi ausie lg..jakun btol ngn ausie tu kn..bwwaahaahhah...


as always aku tade la nk cite day 1, day 2 smpai day seploh bagai...xkuasek aku nk ngingat satu2 bende aku buat..aku just nk cite laen nye Gold Coast ngn Perth even they all dlm satu negara yg sama..


Firstly travel in town kena bayar okeh..huahua punah harapan kauuu nk naik bas free mcm kt Perth. kalo nk dibandingkan ngn duet malaysia aku rase xpyh la..jaoh nau beza..tambang dlm 5$ - 9$..malas aku nk cite la kn kalo dh di kali 3..


kt Gold Coast ade pantai...wooohhhoooo!!!..**ok kau jgn nk jakun sgt cam kt Klebang tu bukan pantai kn**.. tp ni pantai versi pacific ocean okeh..jerung kulur kilir jek tepi kaki..


ouuuhh cite pasal jerung..*eksaited..eksaited** apartment aku depan pantai..so coz of Sept-Dec musim paus balik ke kutub utara or selatan then dorang ni akan melalui pacific ocean..same dengan dorang akn lalu dan singgah bermain2 kt offshore gold coast..so tiap2 hari ms subuh kitorng akn dgr something like "wwiiinnngggg" then splashed the water..kire dorng tgh gedebush2 anak beranak la tu..everyday okeh..xpayah aku byr smpai 200$ nk naek whale watching cruise tu..mmg amazing gile..then one day aku nmpk exactly paus tu tgh gedebush2 kt air..perasaan waaaahhhh jgn cite..tp tade la nmpk jelas kn..takat ekor,badan sket..ok la tu..kau ade?? kahkahkahhh..okeh abes cite Gold Coast..bukan malas nk cite tp dh lupe serba sikit ape yg berlaku..hehehhe..dh dua tiga dekad kot pegi tu....harus la lupe..


aku just wondering betapa bertuah nya aku sbg manusia dan isteri..seriously aku TAK PERNAH rase kurang sikkiiitt pon idop ngn hubby...syukur Allah..semua ni dtg dari Mu..


hubby slalu ckp bile kite solat jgn ingat kite nk dpt pahala tp ingt yg tu salah satu cara utk kite bersyukur..bile aku ingt mcm tu hati aku lbh tenang bile solat..Alhamdulillah atas hidayah yg Allah bg pd hubby ngn aku..


Aishah is growing up..aku rase mmg puas hati sgt dpt jaga Aishah dgn tangan sendiri..Alhamdulillah jugak smpai skang de still breast feed..aku siap beli buku cooking for baby lg sbb dh abes idea nk msk kn de ape nyer pasal..



actually aku tgh tunggu Genting Plantation pggl aku keje..ari tu dh 2nd interview kt KL tp dorang blm bg result..ahhh besau company lg byk birokrasi nyerrr..lecehh..bkn nk kate ape yg hubby bg xcukup..tp aku nk keje sbb pikir hutang PTPTN ngn MARA ade lg..semak arr dorang ni dok call call..malass betoll..tak kan tu pon nk suh hubby byr kan..aje xsampai hati la aku..


kalendar next year masih kosong..tade plan ape2 lg sbb hubby nk gi umrah ngn daddy in law..ok sile kesian kn aku yg kena tinggal ni..daddy in law kate kali ni org lelaki nyer trip..fine!!!.. tp plan next week nk gi Singapore..rasuah dr hubby yg nk tinggalkn aku 2minggu..it's ok hubby..tu jemputan dr Allah..xkan aku nk memandai bantah pulak kn..



**kalo ade org bace** kalauu la kn..ade org bace blog aku ni musti org tu boring kn bace cerite aku yg happy jek..mcm aku xde masalah kn..tp dh mmg betol hidup aku happy jek..nk wat camane..Alhamdulillah sekali lagi diberi kehidupan yg bahagia mcm ni..slalu nye kalo aku ade masalah aku diam jek..pastu membebel sorang2 dlm hati..tu la paling hebat pon penah aku buat..dok maki hamun dlm hati..mmg aku tak boleh nk luah kan sbb everytime nk luah msti fikir **xkan nk bukak pekong rumahtangga sndiri kot**..slalu nye aku yg emosi lebeyy..hubby buat mcm biase jek dan selalu nye die jugak yg byk mengalah..mcm mane nk marah lame2 kalo bile aku marah pon de still boleh berlembut lg..terus la aku diam xjadik marah..


kt atas ni ade la gambar2 kt Gold Coast yg xde kt FB..takde la byk mane..ok sampai di sini saje..pecah rekod siott tido kol doblass..slalu kol 9 dh hanyuutt...





ddaaaaaa!!!

No comments: