Tuesday, January 5, 2010

A NEW STEP IN 2010 - opinion needed


cam poyo jek tajuk entry ni..sila lah jgn geli membaca nye..
ok seyes..saye akan memulakan langkah yg baru mulai hari ni..sebab saye dh pon letak resign notice dan saye akan bekerja sampai ujong bln 2..
adeeyyhhh..keje baru xdpt lg..tp nape saye asek nk carik keje sedang kn mommy in law dh bg green light utk wat bisnes..
hmmm..saye mmg panakot..
kenape saye camtu?? ntah..mase mak ngandong kn saye dl mak slalu nenguk cite antu pastu cam takot nk gi dapur sorang2..bbbahhahahahha...mmg tipu gile..
saye takot ngn perubahan, saye takot ngn permulaan...


sambil2 menunggu saat resign btol2 ni saye perlu memikir kn bisnes ape yg xsusah sgt nk wat (even bisnes mmg susah dan perlukan usaha yg 150%)..
i mean bisnes yg xsusah utk org yg baru nk menyarap cam saye ni..
sile bagi pendapat rakan taulan...
presentation perlu di buat pd mommy ngn daddy in law sebelum sy benti keje..

ok let me give you some hint about the area of the shop that i have..
  1. near by terrace houses (temasuk la umah KAMI kt situ gak)
  2. 50% of the commity is UTEM student or workers (saye agak la sbb penah nmpk bas UTEM parking) camane kalo tu tmpt parking bas jek??
  3. in the middle of Durian Tunggal town atau lbh seswaiii di panggil pekan
  4. a bit hidden cam kena masuk ke dlm sket..it wasn't right on the road
saye dh start pening memikir kn sume ni tp saye amat la berharap kepeningan saye ni berbaloi ngn kejayaan..aammiiinnnnn...



6 comments:

missT said...

xmo bg idea coz no idea yet. hehe. anyway, best of luck 4 ur becoming biz yep... :)

Anonymous said...

kalo dkt dgn student, bt biz fotostat ke.. p nenguk2 biz yg laris kt area seksyen 2,7 s.alam nun.. mane tau leh dpt idea.. ;)

#babe, aku kne posting kt melaka. leh aa jmp cmtu..??? :p

Anonymous said...

*kalau confirm aku dpt melaka laa.. heheh. nnti aku double confirm blk :p

Chek Konpius said...

awe: tenkiiuuu..~~wu wu wuuu

karen: ko jadik cekgu ke beb?? camane leh smpai mlaka?? kalo ko kt mlaka roger2 aku taoo..aku sentesa tade keje nanti...

*tetibe aku terpk nk bukak kedai dobi...eerrmmmmm cam besh jek ekk..

Anonymous said...

babe, dh dpt biz apa nk bt? dobi pn cara gk weh.. ;) aku dpt keje kontrak kt gomen laa, bkn cikgu. muka aku ni xlayak nk jd cikgu ok ;) cikgu tadika boleh laa. hehehe~

aku xjd g melaka la babe, aku kne posting kt seri kembangan sane. :p xpe, next time aku angkut budak2 serang ko kt melaka ok?

btw, ko duk mane skrg eh?

Chek Konpius said...

karen: laaa..aku hengat ko dh slamat jadik cekgu..dok sebat montot bebudak kt mlaka tu...bbahahhaha

aku still kt klang lg..aku benti ujong bln 2..tu yg aku tasabau nk benti ni...boring ahh wat keje kt sini..hehehheh...

nanti kalo aku dh pindah umah kt mlaka aku buzz ko..rerajin la lepak umah aku yep...