Monday, November 23, 2009

cite lepas bertapa

hhuuuaaaarrrrggghhhh....
aku mmg layak menguap utk yg ke bratus2 kali ari ni..
sebab2 nye..aku dh dok umah aka bertapa...was on sick leave selame seblas ari..
11 ari beb..wawawawa..dh ala2 kena H1N1..
nape aku amek begitu baanyyaaaakkk sick leave???
petama: aku tesampuk ntah hape ntah ms kt bali ari tu..(pecaya 50-50 jek)
wat aku demam panas slame 3 ari..
kedua: disamping demam panas aku tekena penyakit wanita..penyakit ape mane leh gitao..muhahahhah..tp mmg rase cam tempias beranak...eeuuuwwwww....

sangap gile aku dok umah...tido,bgn mkn nasi..pastu mkn obat...
mkn obat kena ikot time..kalo x harapan la nk baik cpt..
chek dol dok ulang alik mlaka-klang..jap de timbul..pastu de blk mlaka..
kesimpulan nye sengasara yg amat kalo saket laki tade kt seblah...uuwwaaaaaaaaaaaa..
hanya tuhan yg tau..tp seb baek aku msh ade emak..love u mommy..
mkn kena pantang..cam org branak mkn...ikan bilis+nasi panas+kicap...
hukhukhuk..sunggoh tragis..

tp disebalik kesah duka+saket aku...AKU DPT KAMERA BARU....sunggoh teruja bile org insuran tu call chek dol ckp insuran claim dh approve then leh amek kamera kt Sunway...
tp gamba2 honeymoon tu xdpt la blk kn..nk wat camane..
kakak aku ckp mayb aku 'ter'tangkap gambo 'benda' tu ms kt sane..then de nk blk gambo de...
leh pakai ke??? ntah..(caya 60-40 jek ok)

22 November semlm bezday chek dol..
KAMI tade la celebrate sgt..dh tua dh..mls nk sambut..muhahahhaha
KAMI just gi dinner kt Manhattan Fish Market Sunway, tgk wyg,gi jln2 kt uptown smpi 2pg..
mata jgn ckp la rebeh nye..
blk tu aku dh siap2 wat surprise kt chek dol..adiah dh letak atas katil...
wawawawa...tp yg lg haru chek dol xpasan adiah tu..de sebok bukak baju, tgk cermin..ntah ape de belek aku tatau...
aku tggu jek de menjerit(kunon2 tekejut)..tp haram..penat aku bediri dpn pintu tggu de tekejut..
aku pon dh xtahan bediri+mata mmg dh nk tutup aku ckp la gak..
'yang..tu tu tu (wat isyarat muncong kt adiah tu)'
baru de menjerit...hhmmmm...hampeh...
pe adiah aku thn ni?? 1 kolaj yg dh di frem kn beso2..thanx to Radzi pixelwork sbb gamba tu mmg lawa gile..puas ati aku bayar de la senang cite...nnti aku upload gambo ekk rupe nye camne...
then flight ticket ke dot dot dot....ermmmm....tggu jek la ye ke mana kami pegi thn dpn...
sunggoh menguja kn...
chek dol suke ke??? ntah..sukek la kot...muhahahahha
gile ko de xsuke aku sponsor flight ticket...
tp pepaham jek la ye chek dol..p'belanjaan len anda yg tanggung..muhahahhahha...
aku sunggoh kijam...

ari ni aku msk opis blk ngn muke yg blur..tp aku dh 80% recover..cume tggu healin proses jek..
keje melambak tatau mane satu nk wat dl...
buhsan nye...bile la nk benti keje ni...

3 comments:

Nazirah said...

Salam Ina,
Along merasa sgt hampeh sebab tak realized Ina yg hanya tinggal sebelah rumah dah lama sakit....
Maap ye dik.

Cam misteri nusantara jer sakit Ina nih. Apa2 pun, semoga pulih sepenuhnya dan kembali ceria cam selalu..

Chek Konpius said...

ala long xpe..org pon bkn nye kuar umah..musti along pong xnmpk org kn..hehehhe...

saket mmg misteri nusantara loonngg....cam xnk caye pong ade gak..

Anonymous said...

padan la xnmpk ko on9 pn (tho aku pn jarang on9 dh skrg ni..) ko kena sakit ape babe?? harap dh sembuh la skrg ni.. huhuhu~ risau plak la kn, nak2 awk tu br blk dr seberang.. take care ok? mwaahh!!